Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ

Fenntarthatóság

A fenntarthatóság kiemelten fontos eleme a Nepi Rockcastl és egyben a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató központ hosszú távú stratégiájának, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy még nagyobb teret kapjon mindennapi működésünkben. Minden nap teszünk a helyi közösségek fejlesztéséért és támogatásáért.

Energiahatékonyság

Az emberek és a környezet védelme érdekében már régóta a fenntartható működés eszméje szerint működünk.

A Mammut Bevásárló- és Szórakoztató központban modern, energiahatékony megoldásokat használunk, és megújuló energiaforrásokba fektetünk be. Folyamatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyekkel növelhető az energiahatékonyság és csökkenthető az erőforrások felhasználása bevásárlóközpontunkban.

Az energiahatékonyság érdekében a bevásárlóközpont területén számos környezetbarát kezdeményezést hajtottunk végre, többek között LED fényforrásokra cseréltük a világítótesteket. számos szelektív hulladék gyűjtőt helyeztünk, ezzel is ösztönözve a vásárlóinkat a környezetünk védelmére.

A NEPI Rockcastle összes európai bevásárlóközpontja, köztük a Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ is, rendelkezik a zöld BREEAM In-Use tanúsítvánnyal. A BREEAM módszertanát használjuk épületeink fenntarthatóságának értékelésére és tanúsítására, amely különböző szempontokra terjed ki, mint például az energia- és vízfelhasználás, egészség és jólét, környezetszennyezés, szállítás, anyagok, hulladékgazdálkodás, ökológia és biodiverzitás és irányítási folyamatok.

Biodiverzitás és zöldövezet

A növények jelentősége - közösségi kert

A közösségi kertek számos előnnyel járnak, hozzájárulnak a városi zöldfelületek növeléséhez, erősítik a közösségi kapcsolatokat és elősegítik az egészséges életmódot. 2023-ban egy új közösségi kert nyílt meg a bevásárlóközpont mellett, amelyben 18 magaságyás várja a lelkes kertészeket. A kertrész zárható bejárattal védett, és saját öntözőrendszerrel van felszerelve, amely biztosítja a növények folyamatos vízellátását. Minden évben új személyek kapnak lehetőséget arra, hogy kipróbálják magukat a kertészkedésben, tovább erősítve a közösségi kohéziót és a környezettudatosságot.

Társadalmi szerepvállalás

A bevásárlóközpontunkban dolgozók, látogatók, és pihenők számára biztonságos, egészséges és védett környezet biztosítása a legfontosabb prioritás.

A Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ hosszú évek óta találkozóhely, valamint a mindennapi ügyek intézésének helyszíne. Számos kampányt és projektet szervezünk a lakosok és a helyi szervezetek támogatása érdekében.

Fenntartható közlekedés

A Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központ könnyen elérhető tömegközlekedéssel.

  • Tömegközlekedés

A bevásárlóközpont közelében több tömegközlekedési eszköz is megáll.

  • Kerékpárparkolók

A Mammutban több kerékpárparkolót kínálunk vásárlóinknak.

  • EV autótöltés

Ügyfeleink a mélygarázsban rendelkezésre álló 6 töltőállomás egyikén tölthetik fel autóikat.

Olvasd el üzleteink fenntarthatósági törekvéseit is!

dm

A dm irodáiban, raktáraiban és az üzleteiben is prioritás az energiahatékony működés, a szelektív hulladékgyűjtés, az erőforrások körültekintő felhasználása.

Szinte minden saját márkás termékkategóriában kínálnak fenntartható alternatívát is. Az európai gyártásnak köszönhetően rövid szállítási útvonalak jellemzők, a fejlesztéseknél kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak. A csomagolások terén az erőforrások megóvására koncentrálnak.

A kartonok, papír alapanyagok nagymértékben újrahasznosított anyagok felhasználásával vagy felelős erdőgazdálkodásból származó friss rostokat alkalmazásával készülnek, melyek FSC®- tanúsítvánnyal rendelkeznek. Mivel egyelőre kevés a valóban megfelelő alternatíva a műanyag helyettesítésére, újra felhasznált alapanyagokat alkalmaznak, és optimalizálják a flakonok méretét.

Csomagolásmentesen a fenntartható jövőért. A dm 24 üzletben telepített utántöltő állomást, ahol két féle Sansin textilöblítőt és két féle Sansin mosógélt csapolhatnak a fenntartható megoldások iránt érdeklődők, 2 literes kiszerelésben. 

ECCO

Az ECCO elkötelezett a hulladék csökkentése mellett, az újrahasznosítás pedig a márka alapvető tevékenységeinek része lett. 

2021-ben a cipőgyáraikból származó hulladék 78%-át feldolgozták vagy újrahasznosították világszerte, ezzel jelentősen csökkentve a hulladéklerakók számát. Bőrcserző műhelyeikben 2021-ben a hulladék 62%-át hasznosították újra és dolgozták fel. Mindemellett céljuk a 90%-os hulladékhasznosítás elérése 2026-ig.

Az ECCO-nál olyan egyedi eljárás került kifejlesztésre, amelynek során nincs szükség víz hozzáadására egy teljes ECCO DriTan™ bőrdarab elkészítéséhez. 20 liter vizet megtakarítva így - kb. 400 000 cseppet - a folyamat során.

Ezen felül a DriTan™ csökkenti a szennyvíz és a felhasznált vegyszerek mennyiségét – 2021-ben így 260 tonnát takarítva meg. Minden a bőrcserző műhelyükben keletkezett szennyvizet mindig is a helyszínen tisztították meg. A céljuk a nettó nulla vízveszteség elérése 2030-ig.

Flying Tiger

A Flying Tiger üzlet a tavalyi év végére kizárólag fenntartható erdőgazdálkodásból szerzi be fa- és papírtermékeit. A jegyzetfüzetek, az ajándékcsomagolás, a szalvéták és a papírpoharak mind az FSC®-tanúsítvánnyal rendelkező termékkínálat részét képezik.

Az üzletbútorok esetében 2012-ben kezdtek fenntartható faanyagot használni. Azóta az új üzletekben minden új üzletbútor FSC®-tanúsítvánnyal rendelkező fából készül, míg a meglévő üzletek a szokásos felújítási ciklusuknak megfelelően FSC®-tanúsítvánnyal rendelkező bútorokra térnek át.

Az általuk felhasznált anyagok legnagyobb része a Flying Tiger Copenhagen erdőgazdaságból származik.

Továbbá 2025-ig az összes műanyagtermék 50%-os csökkentését fogják elérni, valamint elkötelezték magunkat, hogy 2025-re 50%-ban újrahasznosított műanyagot használnak műanyag termékeikben, így 2026-tól évente legalább 5000 tonna műanyagot takarítanak meg.

H&M

A márka minden csomagolását papírra cserélte, hogy ezzel is visszafogja az egyszer használatos műanyagok kibocsátását, továbbá az online rendeléseket is papírban szállítják.

A H&M 2013 óta működteti ruhagyüjtő programját, melynek köszönhetően évente több tonna textilhulladéktól mentesítik a környezetet. Üzleteikben az egész világon vannak újrahasznosító dobozok. A régi ruhákat tartalmazó szatyrokért cserébe a pénztárnál egy köszönő utalványt adnak, amelyet a következő vásárlásnál lehet felhasználni. Az összegyűjtött ruhadarabokat pedig újrahasznosítják különböző módszerek szerint.

A márka minden felelős választástért jutalmat kínál, a klubtagjaink számára. Ha saját bevásárlótáskát hozol az üzletbe ahelyett, hogy újat vásárolnál, 10 pontot kapsz.

Interspar

Az Interspar több téren is ügyel a fenntarthatóságra. Öko kaland elnevezéssel, mesefigurákkal, olvasnivalóval és videójátékokon keresztül ismertetik meg a gyerekeket környezetvédelmi témákkal, és tesznek a fenntarthatóbb jövőért. 

Az Interspar együttműködik a Munch programjával is az élelmiszerpazarlás ellen.

A vállalat digitális megoldásokkal csökkenti az áruházai működéséhez szükséges, papíralapú adminisztrációt. Az intézkedés révén 14 tonna papírt takarít meg már 2023-ban.

Továbbá jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarít meg a SPAR éves szinten azzal, hogy a logisztikai folyamatok során többször használatos rolli-ponyvával fedi le az áruházakba induló szállítmányok egy részét.

2022 végére a korábbinak mint egy duplájára nőtt a SPAR hálózatában telepített használt sütőolaj-gyűjtőpontok száma országszerte, így immár nyolcvan hiper-, és szupermarketnél lehet egyszerűen elhelyezni az egyébként környezetszennyező, ám korszerű technológiával újrahasznosítható anyagot.

Augusztustól országszerte már csak biológiailag lebomló zacskókat kínálnak a SPAR és INTERSPAR zöldség- és gyümölcsosztályain, az egyszer használatos hagyományos műanyag tasakok így végleg kikerülnek az üzletekből.

Intimissimi

Az Intimissimi igyekszik teljes mértékben elutasítani az eldobható, egyszer használatos csomagolások használatát, ezért minden üzletében lehetőség van újrafelhasználható vászontáskák vásárlására a fenntarthatóbb jövő érdekében.

Alternatív megoldásként FSC®-tanúsítvánnyal rendelkező és újrahasznosított papírból készült bevásárlótáskák is megvásárolhatóak nagyon alacsony, szimbolikus áron.

A papír bevásárlótáskák értékesítéséből származó bevétel több, mint 1 millió fa újraerdősítését finanszírozza a világ különböző részein.

Levi’s

A 2021-es tavaszi/nyári szezonban a teljes férfi ruhakollekció tanúsított organikus pamutból készült, amelyet vegyszeres növényvédő szerek nélkül termesztenek. Ebben a szezonban pedig a Levi's® Sling táskák, túlméretezett bevásárló- vagy strandtáskák és hátizsákok újrahasznosított műanyag palackokból és más műanyag hulladékokból származó újrahasznosított poliészterből készültek.

A márka továbbá átállt a pamutkender használatára is az elmúlt néhány szezon óta.

Libri

A Libri minden könyvesboltja úgynevezett Mesepontként is szolgál, ahol bárki leadhatja azokat a gyerekkönyveit, amelyeket már nem használ, a cég pedig hátrányos helyzetű gyerekeknek juttatja el ezeket – így már könyvek tízezreinek találtak új célt, így megakadályozva, hogy papírhulladék váljon belőlük. Csomagoló- és kitöltőanyagaik, valamint saját papíralapú kiadványaik FSC®-minősített alapanyagokból készülnek, emellett folyamatosan figyelemmel követik azokat a lehetőségeket, amelyekkel csökkenthetik az irodák, raktárak és boltjaik mindennapi működéséből adódó környezeti hatásokat.

Nespresso

A Nespresso-nál a  kávékapszulák alumíniumból készülnek, ami végtelenszer újrahasznosítható, így nagy mennyiségű hulladéktól óvják meg a környezetet a visszaváltható kapszuláikkal.

Az újrahasznosítás egyszerűbb és kényelmesebbé tétele érdekében, több mint 100 000 gyűjtőpontot hoztak létre világszerte, megszervezve az otthoni begyűjtés és a postázás lehetőségeit is.

A múlt év végéig elérték, hogy minden csésze kávé karbonsemleges legyen, továbbá kávéik 93%-át az AAA Sustainable Quality™ Programon keresztül szerzik be.

Samsung

A Samsung az erőforrások körforgására törekszik, és az alapanyagok, szükséges erőforrások megújuló forrásból történő beszerzésére, ezzel a  környezeti hatások csökkentését igyekszik elérni. 

Starbucks

A Starbucks már 2015-ben elérte, hogy a vásárolt kávé 99%-ban etikus beszerzésből származzon. Továbbá, eddig több, mint 31 millió, az éghajlatváltozással szemben ellenálló kávécserjét, köztük a Hacienda Alsacián nemesített hibridet adományoztak a farmoknak világszerte. A gazdák a csökkenő hozamú öreg vagy beteg cserjéket az új, ellenálló példányokra cserélve folytathatják a munkát, akár a Starbucks®, akár más részére termelnek.

Triumph

A Triumph az Európai Unióban kijelölt üzletekben újrafelhasználási és újrahasznosítási programot vezetett be, valamint a nem környezetbarát anyagokat olyan felelősségteljesebb alternatívákra cserélik, mint az újrahasznosított műanyag vagy az organikus pamut anyagok.

A márka továbbá abbahagyta az egyszerhasználatos műanyagok felhasználását.

Vodafone

A Vodafone célkitűzése, hogy csökkentse az energiafelhasználást, melynek érdekében több lépést is tett már:

  • Energiahatékonyságot elősegítő szoftvereket használnak.

  • Távvezérelhető, okos energiairányító rendszereket vezettek be.

  • Hálózati eszközeiket hagyományos légkondicionáló helyett szabad levegőztetéssel hűtik.

  • A befejezett RAN infrastrukturális projektjeikkel éves szinten körülbelül 0.8 GWh villamos végenergia megtakarítást érik el, ami közel 257 tonna szén-dioxid-kibocsátás elkerülését jelentette.

🌱🌍 Nepi Rockcastle kommunikációs csatorna 🌍🌱

A NEPI Rockcastle-nél nagyra értékeljük az átlátható kommunikációt az érdekelt felekkel, ezért a környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) kérdésekkel kapcsolatos megkeresések, problémák, panaszok vagy innovatív ötletek mostantól egy erre a célra létrehozott kommunikációs csatornán keresztül intézhetők. A meglátások és visszajelzések felbecsülhetetlen értékűek, mivel folyamatosan törekszünk fenntarthatósági erőfeszítéseink fokozására és a legmagasabb etikai normák betartására.

Kérjük, forduljon hozzánk a sustainability@nepirockcastle.com e-mail címen. Együtt ápoljuk a fenntarthatóság, az átláthatóság és a pozitív hatás kultúráját a NEPI Rockcastle-nél és tágabb közösségünkben.